logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery

Mon - Fri 9.00 - 17.00 Sunday CLOSED

1-677-124-44227

826 Home Street, Bronx, New York

Top

Ce este MBSR?

Judit Hardaut / Ce este MBSR?

Creat de Jon Kabat-Zinn în 1979, la Universitatea de Medicina din Massachussets, acest program riguros construit, reprezinta un “standard reper” in randul programelor intensive de reducere a stresului. Este programul in baza caruia s-au dezvoltat o mare parte din programele de mindfulness de azi, din intreaga lume, imbunatatit pe parcursul a peste 40 de ani, testat pe mii de participanti in nenumarate studii clinice si foarte bine documentat neurostiintific.

Intentia programului MBSR este de a ne sustine in a ne dezvolta o practica regulata de mindfulness, atat formala, cat si informala. Saptamanal, 2,5 ore, timp de 8 saptamani, vom explora idei provenite din mindfulness, vom practica diverse tipuri de meditatii si vom dicuta cum se poate aplica mindfulness in viata de zi cu zi. MBSR este presarat cu informatii din neurostiinte, psihologie si metode educationale care pun accentul pe invatarea experientiala, de descoperire, intr-un format de grup si fara vreo conotatie religioasa. Desi practicile de mindfulness provin din intelepciunea orientala budhista, ele au fost traduse de catre Jon Kabat-Zinn pentru lumea noastra moderna, devenind o metoda laica, seculara.

A fi curios si a deveni constient nu este dificil, dar e nevoie de practica si exercitiu pentru aceasta. Iar cursul de MBSR este structurat exact pentru aceasta, pas cu pas, saptamana dupa saptamana. Aceasta derulare progresiva si secventiala, ne va invata noi modalitati de a ne gestiona senzatiile, gandurile si emotiile corpului.

In mare parte, cursul dezvolta atitudinea noastra legata de orice se intampla in momentul prezent. Nu vom acorda timp, energie pentru a intelege ce sta in spatele acestor experiente, traumele initiale – nu despre asta este mindfulness. Vom acorda atentie asupra ceea ce se intampla aici si acum, si cum ne putem imprieteni cu experienta in aceasta clipa.

Prin felul acesta, vom crea un spatiu de observare, experimentare si invatare, in vederea cunoasterii naturii interioare si a mobilizarii acestor resurse regasite.

Datorita Programului MBSR, Mindfulness a patruns in spitale, in educatie, in mediul de business, in penitenciare, inclusiv in institutii precum armata si politia multor state. Parlamentul britanic si Comisia Europeana sunt doua exemple de institutii care folosesc programele MBSR in mod curent. Instructorii acreditati pentru a preda MBSR au un nivel ridicat de practica si experienta personala, au urmat formari riguroase si respecta standardele internationale, asigurand integritatea programului.

A participa intr-un grup coordonat de un trainer calificat, este esential pentru a putea fi sustinut in diferitele momente dificile care ar putea aparea de-alungul cursului. Eu, urmez ghidul de buna practica pentru instructor mindfulness si am finalizat un program acreditat si certificat MBSR.

Este organizat sub forma de workshop, care implica un grup de maxim 12 participanti, care se intalnesc o data/saptamana, online Zoom, pe o durata de 8 saptamani, in sesiuni de cate 2,5 ore. La aceste sesiuni, se mai adauga inca o zi de retreat, in a doua parte a programului, data ce va fi stabilita impreuna cu grupul.

In fiecare saptamana, participantii au de facut si practica zilnica, acasa, in afara zilei de intalnire propriu-zisa. Aceasta practica consta in a face meditatiile care au fost folosite in saptamana respectiva, trimise de catre trainer, in format audio (mp3), activitate care ia intre 30 si 45 min zilnic (practici formale+informale). Aceste practici zilnice contribuie la o invatare bazata pe experienta proprie a participantilor.

Practica de acasa joaca un rol important in dinamica cursului, asadar va recomand cu caldura sa luati in considerare daca puteti sa va angajati la o practica de aprox 45 minute/zi. Mindfulness este o practica experientiala, beneficiile se vad prin practica, nu prin activitati intelectuale, ca cititiul sau invatarea. Pentru a sustine practica de acasa, va voi trimite la inceputul cursului un email cu un Material al Participantului, si in fiecare saptamana veti primi inregistrarea meditatiei/meditatiilor de practicat in saptamana respectiva. Practica de acasa presupune ascultarea meditatiilor ghidate trimise de trainer (practici formale), autoreflectie si notite legate de experienta, precum si exersarea unor practici informale (a manca constient, a umbla constient, etc).