logo

Welcome to Wellspring

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Working Hours
Monday - Friday 09:00AM - 17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED
From Our Gallery

Mon - Fri 9.00 - 17.00 Sunday CLOSED

1-677-124-44227

826 Home Street, Bronx, New York

Top

Mindfulness Based Stress Reduction

Judit Hardaut / Mindfulness Based Stress Reduction

Mindfulness Based Stress Reduction

Mindfulness

Invitatie Program MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction

In diverse momente, cu totii devenim stresati. Si stresul nu e un lucru rau in sine. Stresul este trairea experientei de a fi sub presiune, iar simpomele pot include furie, anxietate, dificultati ale somnului, lipsa sau exacerbarea apetitului, probleme fizice acute sau care se pot croniciza, ca de exemplu, tensiunea arteriala. Doze mici de tensiune ne pot ajuta pentru a ne putea confrunta cu situatii provocatoare. In schimb doze prelungite si neconstientizate de stres, pot avea un impact major asupra sanatatii noastre fizice si mentale. Cand suntem stresati in mod continuu, sanatatea, starea de bine si relatiile sociale sunt afectate.

Programul este deschis publicului larg, celor care doresc sa traiasca o viata mai putin stresanta, cu mai multa constientizare si sens. Intentia este de a dezvolta abilitati care ne fac mai bine echipati pentru a ne ingriji de bunastarea noastra și pentru a gestiona mai eficient stresul și adversitatile – fie ele fizice, mentale, sociale sau emotionale.


Ce este si ce nu este Mindfulness?

MBSR contine un cuvant cheie Mindfulness, pentru care mi-a fost dificil sa gasesc o traducere in limba romana, insa echivalentul din literatura ortodoxa, Trezvie, reda simplu si frumos arta de a trai in momentul prezent. Multumesc Mihaela Berari pentru aceasta energie a cuvantului!

Astfel, pentru mine, Mindfulness este experienta de a fi treaz si viu, aici si acum, constienti de senzatiile, gandurile si emotiile noastre si cu o posibilitate asumata de a alege blandete, bunatate, compasiune si iubire in raspunsurile noastre.

Alte definitii surprind aspectul intentional: “Mindfulness inseamna sa acorzi atentie intr-un mod anume: cu intentie, in momentul prezent si fara (pre)judecati” Jon Kabat-Zinn.

Sau Guy Armstrong, care se referea la capacitatea de a constientiza : “Sa stii ca experimentezi, in timp ce experimentezi”

Practica mindfulness ne ajuta sa ne cunoastem mintea si tiparele ei de functionare. De asemenea, ne invata sa schimbam abordarea vietii prin intermediul starii de prezenta pentru a face pace cu noi insine.

Mindfulness nu este o tehnica de relaxare in sine, nu este o religie, o secta, nu este transcederea vietii obisnuite, nu este golirea mintii de ganduri si emotii, nu este o evadare din durere/suferinta, nu este pasivitate sau resemnare, nu este o atitudine falsa de pozitiv si… nu este dificil. Mindfulness ne da permisiunea de a ne trezi de pe pilot automat, oferindu-ne spatiul pentru a raspunde in loc de a reactiona.


Ce este MBSR?

Creat de Jon Kabat-Zinn în 1979, la Universitatea de Medicina din Massachussets, acest program riguros construit, reprezinta un “standard reper” in randul programelor intensive de reducere a stresului. Este programul in baza caruia s-au dezvoltat o mare parte din programele de mindfulness de azi, din intreaga lume, imbunatatit pe parcursul a peste 40 de ani, testat pe mii de participanti in nenumarate studii clinice si foarte bine documentat neurostiintific.

Intentia programului MBSR este de a ne sustine in a ne dezvolta o practica regulata de mindfulness, atat formala, cat si informala. Saptamanal, 2,5 ore, timp de 8 saptamani, vom explora idei provenite din mindfulness, vom practica diverse tipuri de meditatii si vom dicuta cum se poate aplica mindfulness in viata de zi cu zi. MBSR este presarat cu informatii din neurostiinte, psihologie si metode educationale care pun accentul pe invatarea experientiala, de descoperire, intr-un format de grup si fara vreo conotatie religioasa. Desi practicile de mindfulness provin din intelepciunea orientala budhista, ele au fost traduse de catre Jon Kabat-Zinn pentru lumea noastra moderna, devenind o metoda laica, seculara.

A fi curios si a deveni constient nu este dificil, dar e nevoie de practica si exercitiu pentru aceasta. Iar cursul de MBSR este structurat exact pentru aceasta, pas cu pas, saptamana dupa saptamana. Aceasta derulare progresiva si secventiala, ne va invata noi modalitati de a ne gestiona senzatiile, gandurile si emotiile corpului.

In mare parte, cursul dezvolta atitudinea noastra legata de orice se intampla in momentul prezent. Nu vom acorda timp, energie pentru a intelege ce sta in spatele acestor experiente, traumele initiale – nu despre asta este mindfulness. Vom acorda atentie asupra ceea ce se intampla aici si acum, si cum ne putem imprieteni cu experienta in aceasta clipa.

Prin felul acesta, vom crea un spatiu de observare, experimentare si invatare, in vederea cunoasterii naturii interioare si a mobilizarii acestor resurse regasite.

Datorita Programului MBSR, Mindfulness a patruns in spitale, in educatie, in mediul de business, in penitenciare, inclusiv in institutii precum armata si politia multor state. Parlamentul britanic si Comisia Europeana sunt doua exemple de institutii care folosesc programele MBSR in mod curent.

Instructorii acreditati pentru a preda MBSR au un nivel ridicat de practica si experienta personala, au urmat formari riguroase si respecta standardele internationale, asigurand integritatea programului.

A participa intr-un grup coordonat de un trainer calificat, este esential pentru a putea fi sustinut in diferitele momente dificile care ar putea aparea de-alungul cursului. Eu, urmez ghidul de buna practica pentru instructor mindfulness si am finalizat un program acreditat si certificat MBSR.

judit